מוצרי איפור לעור רגיש – דברים שכדאי לדעת לבחירה נכונה 

ככל שאנו מתבגרים, העור שלנו הופך רגיש יותר ונוטה לגירויים. זו הסיבה שרבים מאיתנו מתחילים לחפש מוצרים עדינים יותר לעור.

האיפור הטוב ביותר לעור רגיש הוא כזה שאינו מכיל כימיקלים חריפים או ניחוחות, אותם ניתן למצוא לרוב במוצרי איפור.

העור של אנשים מסוימים רגיש יותר מאחרים. זאת בשל העובדה שלעורם יש סבילות נמוכה יותר לחומרים מסוימים. בכל הנוגע למוצרי איפור, יש כאלה שמתאימים לעור רגיש בעוד שאחרים לא.

חלק מהמרכיבים הנפוצים ביותר במוצרי איפור שעלולים לגרום לרגישות בעור כוללים ריחות, חומרים משמרים ואלכוהול. אם יש לך עור רגיש, עדיף להימנע מהם ככל האפשר.

ישנם גם מרכיבים אחרים שיכולים לעורר גירוי עבור אנשים עם עור רגיש כגון טלק ואוקסיכלוריד ביסמוט. ידוע שהם גורמים לגירוד, אדמומיות ובעיות אחרות אצל אנשים אלה.

אנשים עם עור רגיש יכולים להתקשות למצוא מוצרי איפור שמתאימים להם. הסיבה לכך היא שהעור שלהם נוטה יותר לגירוי ולתגובות אלרגיות.

למרבה המזל, ישנם כמה מותגים המציעים מוצרים במיוחד לאנשים עם עור רגיש. מותגים אלו מקפידים להימנע ממרכיבים שעלולים לגרות את העור, כמו ניחוחות, אלכוהול ומרכיבים נוספים שעלולים להימצא במוצרי איפור יומיומיים. אחד המותגים המובילים הוא כמובן סדרת מוצרי איפור של שאנל שהפכה להיות שם דבר בתחום האיפור עם חומרי גלם איכותיים.

לחלק מהמותגים הללו יש גם מגוון צבעים כך שאנשים עם עור רגיש עדיין יכולים ליהנות מלהתאפר מבלי לדאוג לתגובות אלרגיות או גירוי.

המרכיבים של מוצרי איפור

המרכיבים של מוצרי איפור הם שילוב של כימיקלים וחומרים טבעיים. המרכיבים הנפוצים ביותר כוללים מים, שמן, שעווה ופיגמנט.

ישנם גם מרכיבים רבים אחרים שחברות איפור משתמשות בהם כדי ליצור את המוצרים שלהן. אלה עשויים להיות חומרים משמרים, מייצבים, חומרים מתחלבים, ריחות, צבעים או פיגמנטים אחרים.

המרכיב העיקרי בכל מוצר איפור הוא מים.

מים יכולים להגיע ממספר מקורות כולל מי ברז ומים מזוקקים.

הוא משמש כממס עבור שאר המרכיבים במוצר ומשמש גם כדי להתאים את עקביות המוצר.

מים יכולים לשמש גם כדי לעזור בהענקת לחות לעור שחשובה לאנשים עם עור יבש מכיוון שהם עוזרים להם להרגיש יותר לחות ופחות מתקלפים.

הדבר הראשון שצריך להבין הוא שמוצרי איפור הם לא רק תערובת של שמנים ופיגמנטים. הם מכילים גם מרכיבים רבים אחרים כמו חומרים משמרים, שעווה, ממיסים, ריח ועוד.

הדבר הבא שצריך לדעת הוא שהמרכיבים הללו אינם טבעיים כולם. למעשה, חלקם מסונתזים במעבדות למטרות ספציפיות. לדוגמה, ג'לי נפט עשוי מתוצרי לוואי של נפט ושמן מינרלי.

הדבר האחרון שצריך לדעת על המרכיבים האלה הוא התפקיד שהם ממלאים במוצרי איפור – יש הרבה דברים שאפשר לעשות איתם!

המרכיבים במוצרי איפור הם שילוב של שתי קטגוריות: החומרים הפעילים והלא פעילים.

החומרים הפעילים הם אלו שגורמים למוצר האיפור לעבוד, כמו קרם לחות ומסנני קרינה. החומרים הלא פעילים הם המרכיבים את עיקר המוצר, כגון שמנים, שעווה, אבקות ופיגמנטים.

נכתב בשיתוף הבלונדיני – האתר המוביל למוצרי שיער 

איפור
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם