טיפולים אלטרנטיביים בבעיות עור

אנשים רבים הסובלים מנגעי עור שונים משתמשים בטיפולים אלטרנטיביים כדי לנהל את תסמיני העור שלא מצאו מרפא ברפואה המערבית, הקונבנציונלית. אם אתם מטופלים בתרופות מרשם יחד עם טיפולים טבעיים, אתם משתמשים בשיטת הרפואה המשלימה. אם אתם מטפלים בנגע העור בטיפולים טבעיים במקום ברפואה הקונבנציונלית, אתם משתמשים בשיטה אלטרנטיבית.

כאשר אתם סובלים מבעיית עור ומחפשים אחר אורטיקריה טיפול טבעי כדי למצוא מרפא לבעיות העור המטרידות אתכם, כדאי גם לנסות להבין מה מעורר את נגע העור שלכם. לפי המומחים, למידה על החומרים המגרים הנמצאים בסביבה היומיומית שלכם יכולה לעזור לכם לנהל טוב יותר את התסמינים, בין אם אתם משתמשים בתרופות מסורתיות, בטיפולים אלטרנטיביים או בשניהם.

דיקור סיני ואקופרסורה (Acupuncture) כטיפולים אלטרנטיביים לבעיות עור

דיקור סיני ואקופרסורה הם טיפולים אלטרנטיביים שיכולים להפחית את התסמינים של נגעי העור הנפוצים, כמו אטופיק דרמטיטיס (אקזמה, או אסתמה של העור) ואורטיקריה (סרפדת או חרלת).

  • דיקור סיני הוא טכניקה המשמשת כבר יותר מאלפיים שנים ברפואה הסינית המסורתית. הטיפול כרוך בהחדרת מחטים דקות בנקודות על פני מרידיאנים שעוברים לאורך הגוף, כדי לעורר את זרימת האנרגיה הנקראת צ׳י, ולשפר את המצב הבריאותי.
  • באקופרסורה, במקום דקירת העור במחטים, המטפל משתמש בקצות אצבעותיו או בכדורים קטנים, כדי ללחוץ ולהפעיל את זרימת הצ׳י.

טיפולים אלה מבוססים על ההבנה שכאשר נקודות הדיקור הללו נחלשות או חסומות, הן גורמות לגוף לייצר תסמינים המתבטאים בכאב כרוני, בבעיות עור, בחרדה ובבעיות אחרות. המחטים ממריצות את המערכת העצבית המרכזית, אשר מצדה שולחת כימיקלים למוח, לחוט השדרה ולשרירים הספציפיים, אשר מפעילים את יכולת הריפוי הטבעית של הגוף.

כשהתרופות לא עוזרות

קליניקות המציעות דיקור אקופרסורה מתאימות לאנשים המחפשים פתרונות אטופיק דרמטיטיס טיפול טבעי להקלה בתסמינים. אין באמת תרופה לאקזמה או לסרפדת. אתם יכולים להשתמש בקרמים, משחות או סטרואידים כדי לנהל התלקחויות על ידי הגבלת הדחף להתגרד, אבל שימוש ארוך טווח בפתרונות אלה עלולות לגרום לתופעות לוואי ולמגבלות חמורות. בנוסף, הטיפולים הללו לא מצליחים בדרך כלל להגיע לשורש הבעיה. משום כך, יש היום עניין רב יותר בטיפולים אלטרנטיביים ללא תרופות, כמו דיקור סיני ואקופרסורה.

יש מחקרים שמצאו שהמרצת הנקודות לאורך המרידיאנים בגוף באמצעות דיקור או לחץ יכולה להפחית את הדחף הקבוע לגרד. וזה אחד התסמינים השכיחים ביותר המחמירים את נגעי העור ומשבשים את איכות החיים.

יתרונות הדיקור והאקופרסורה לנגעי העור

  • יש מעט מאוד תופעות לוואי, אם בכלל
  • הסיכון לזיהום נמוך
  • מסייעים לשיכוך כאבים
  • מפחיתים מתחים
  • מציעים אנרגיה משופרת
  • תורמים לשינה איכותית יותר
  • מקלים במקרים של אלרגיה

לבסוף, אם אתם סובלים התלקחויות כרוניות של עור מגרד, יבש ומגורה, נסו לבחור בדיקור או באקופרסורה שיוכלו להקל על תסמינים אלה

דיקור סיני
שתפו את הכתבה
Facebook
Twitter
WhatsApp
רוצים לפרסם אצלנו באתר? השאירו פרטים ונחזור אליכם !
תוכן עניינים
אולי יעניין אותך גם